بهترین روش پرورش ، نگهداری و تکثیر آلوئه ورا در خانه

چهارشنبه 1 آبان 1398
14:52
ir.i

نتیجه تصویری برای صبر زرد طبی

آلوئه ورا یکی از گیاهان زیبا و پرطرفداری است که پرورش و نگهداری آن در منزل یا آپارتمان ها بسیار ساده است علاوه بر این خواص درمانی بی نظیری برای پوست دارد که با نگهداری این گیاه در منزل می توانید از آن ها استفاده کنید.

نکات مهم برای کاشت ، نگهداری و پرورش آلوئه ورا

یکی از گیاهان رایجی که در آپارتمان و منزل نگهداری می شود آلوئه ورا می باشد که علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه ، خواص درمانی فراوانی نیز دارد . بسیاری از افراد که گیاه آلوئه ورا را در منزل نگهداری می کنند ، به جز بهره بردن از زیبایی این گیاه بی درد سر و ساده از برگ های آن برای زیبایی پوست خود استفاده می کنند.پرورش آلوئه ورا

اگر شما نیز علاقمند به نگهداری از این گیاه هستید اما روش نگهداری از آن را نمی دانید با این بخش همراه شوید تا درباره پرورش این گیاه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آلوئه ورا یکی از گیاهان زیبا و پرطرفداری است که پرورش و نگهداری آن در منزل یا آپارتمان ها بسیار ساده است علاوه بر این خواص درمانی بی نظیری برای پوست دارد که با نگهداری این گیاه در منزل می توانید از آن ها استفاده کنید.


نکات مهم برای کاشت ، نگهداری و پرورش آلوئه ورا

یکی از گیاهان رایجی که در آپارتمان و منزل نگهداری می شود آلوئه ورا می باشد که علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه ، خواص درمانی فراوانی نیز دارد . بسیاری از افراد که گیاه آلوئه ورا را در منزل نگهداری می کنند ، به جز بهره بردن از زیبایی این گیاه بی درد سر و ساده از برگ های آن برای زیبایی پوست خود استفاده می کنند.پرورش آلوئه ورا

اگر شما نیز علاقمند به نگهداری از این گیاه هستید اما روش نگهداری از آن را نمی دانید با این بخش همراه شوید تا درباره پرورش این گیاه اطلاعات بیشتری کسب کنید.


چگونه از گیاه آلوئه ورا در خانه نگهداری کنیم؟

طریقه نگهداری و پرورش گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس می باشد که با نام های صبر زرد و در هندوستان به نام «آیورودا» شناخته می شود و شرایط نگهداری و پرورش آن بسیار آسان است . این گیاه به پای ثابت سالن پذیرایی، تراس یا گلخانه های خانگی تبدیل شده است و خواص درمانی زیادی دارد و به صورت خوراکی و موضعی مصرف می شود.


دمای مناسب نگهداری آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که بیشتر در مناطق گرمسیری و خشک پرورش می یابد . این گیاه به دمایی بین 17 تا 24 درج سانتی گراد نیاز دارد و در گرما و سرمای شدید آسیب می بیند. اگر دوست دارید در خانه آلوئه ورا نگهداری کنید بهتر است به دمای نگهداری آن توجه نمایید و اگر منطقه زندگی شما روزهای گرم و شب های سردی دارد از پرورش این گیاه صرفه نظر کنید . بهتر در برخی از ساعات روز این گیاه را بیرون از خانه ببرید تا نور خورشید را مستقیما دریافت کند.


نگهداری آلوئه ورا در دمای بین 17 تا 24 درجه سانتی گراد

آبیاری گیاه آلوئه ورا

پیشنهاد امروز

گیاه آلوئه ورا را 12 یا 14 روز یک بار زمانی که خاک این گیاه کاملا خشک شد آبیاری کنید زیرا آبیاری زیاد گیاه سبب خراب شدن گیاه می شود . مقدار آب دهی به این گیاه باید طوری باشد که آب از زهکش گلدان خارج نشود و اگر آب در زیر گلدانی جمع شد سریع آن را تخلیه کنید زیرا آب اضافه سبب فاسد شدن ریشه می شود.این گیاه در زمستان به آب کمتری احتیاج دارد و به خواب می رود وبهتر است مقدار آبیاری آن در زمستان ماهی یک دفعه باشد.


از چه کودی استفاده کنیم؟

کوددهی به آلوئه ورا

از کود رقیق (آبکی) و یا از نوع نیمه قوی(10-40-10) برای پرورش آلوئه ورا استفاده کنید.چنانچه، خاک ،حاصلخیز نیست،باید کود نیمه قوی را در هر ماه یکبار از ابتدای فصل بهار تا آخر تابستان،به گیاه داد.کودهای ارگانیک و یا کودهای گرم را برای گیاهان کاشته شده در محیط بیرون،می توان استفاده کرد.


استفاده از از کود رقیق یا از نوع نیمه قوی برای آلوئه ورا

تعویض گلدان

بهترین خاک برای پرورش آلوئه ورا ترکیبی از ماسه یا پولیت 40 درصد با خاک برگ است که باید درون یک گلدان سفالی بریزیم و گیاه را در آن بکاریم . برای انتخاب گلدان باید به سایز گیاه توجه کنید و از انتخاب گلدان کوچک بپرهیزید .

بعد از گذشت یک سال از کاشت آلوئه ورا گلدان را تعویض نمایید زیرا ریشه های آن به حد کافی رشد کرده اند. بهتر است هر 6 ماه یکبار نیز خاک گلدان را عوض کنید و دقت داشته باشید هنگام تعویض خاک زهکشی های گلدان را مسدود نکنید زیرا وجود زهکشی مانع از فساد ریشه گیاه می شود.


تعویض گلدان آلوئه ورا یک سال پس از کاشت

تکثیر گیاه آلوئه ورا

راه های مختلفی برای تکثیر آلوئه ورا وجود دارد اما ساده ترین راه تکثیر آلوئه ورا در خانه استفاده از پاجوش هاست . پاجوش ها یا جوانه ها در قاعده گیاه هر 6 ماه یک بار رشد می کنند . برای تکثیر آلوئه ورا خیلی آرام

برای تکثیر گیاه آلوئه ورا روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از پاجوش هاست. آلوئه ورا هر 6 ماه یک بار پاجوش ها یا جوانه هایی می زند که درست در قاعده گیاه رشد می کند. این جوانه ها بهترین و ساده ترین روش خانگی برای تکثیر آلوئه وراست.

خیلی آرام و به آهستگی این جوانه ها را با ریشه از گیاه جدا کنید و آنها را در یک گلدان جداگانه بکارید پس از گذشت دو تا سه هفته خواهید دید ریشه های گیاه رشد می کنند و یک آلوئه ورا را به وجود می آورند.


استفاده از پاجوش ها ساده ترین راه تکثیر آلوئه ورا در خانه

نکات مهم قبل از خرید آلوئه ورا

  • آلوئه ورا به نور فراوان و غیر مستقیم نیاز دارد.
  • آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس است و به آبیاری روزانه نیاز ندارد.
  • گیاه آلوئه ورا نیاز به اسپری کردن برگ هایش ندارد.
  • خاک گیاه آلوئه ورا باید مانند خاک کاکتوس شنی باشد.
  • هنگام تکثیر آلوئه ورا و جدا کردن پاجوش ها دقت کنید در معرض هوا قرار نگیرند.


آلوئه ورا برای رشد به نور فراوان نیاز دارد

آفت های گیاه آلوئه ورا

  • یکی از آفت های گیاه آلوئه ورا لکه سیاه است که اثر گزش حشرات و تخم ریزی روی گیاه ایجاد می شود و سلامت آن را به خطر می اندازد . این آفت بیشتر در گیاهان آلوئه ورا در مزرعه هستند، دیده می شود.
  • نوع دیگری از آفت آلوئه ورا شپشک سفید یا شپشک آرد آلود است که در شرایطی که آلوئه ورا را در مزرعه کشت بدهند و به خانه بیاورید ممکن است گیاه تان به آن آلوده باشد.
  • یکی دیگر از مشکلات گیاه آلوئه ورا پوسیدگی ریشه است که ناشی از آبیاری بیش از اندازه گیاه است و ممکن است گیاه را از بین ببرد.


ژل آلوئه ورا

علائم شپش :

شپش موجودی 6 پا است که روی سر، گردن و گوش ها زندگی می کند و به این قسمت ها می چسبد و از خون انسان تغذیه می کند. اندازه شپش مانند یک دانه کنجد است و رنگ آن می تواند سفید، قهوه ای یا خاکستری تیره باشد . تخم شپش گرد یا بیضی شکل است و روی ساقه مو در نزدیکی پوست سر می چسبد. این شپش روی پوست سر یافت می شوند راحت ترین کار این است که پشت گردن و پشت سر، گوش های خود را نگاه کنید

استفاده از این مواد برای موهای شما به طرق مختلف صورت می گیرد، اما مدل استفاده دیگری از آن برای کمک به کشتن شپش های روی سر شما وجود دارد. دقیقا مانند روغن های حامل، ژل آلوئه ورا را می توان برای خفه کردن و کشتن شپش ها استفاده کرد. استفاده از آن نه تنها باعث می شود که موهایتان حالت بگیرد، بلکه اسیدیته آن نیز به از بین بردن تخم های شپش کمک می کند.مشابه استفاده از روغنهای حامل آن را به موهای خود زده، سر خود را با کلاه حمام بپوشانید و سپس قبل از شستشو با آب ،اجازه دهید که کاملا خشک شوند. پس از شستشو ، مراحل استفاده ازسرکه سیب و شانه زدن را انجام دهید.


آفت های گیاه آلوئه ورا را بشناسید

استفاده از برگ آلوئه ورا برای درمان

برای بهبود زخم و ترمیم سوختگی پوست تعدادی از برگ ها را با یک چاقوی تیز جدا کرده و لبه های خاردار آن ها را صاف کنید. سپس برگ را از عرض برش بزنید تا ژل بی رنگ و چسبناک موجود در آن خارج شود.

ژل خارج شده را به هراندازه که خواستید بر روی زخم مورد نظر بمالید .برگ های بریده شده مجددا رشد نمی کنند، سعی کنید از برگ های قدیمی تر و کلفت تر که به زمین رسیده اند جدا کنید.

منبع: سلامتانه


[ بازدید : 163 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ضد بیماری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]