کپسول ربات که جایگزین کولونوسکوپی میشود

يکشنبه 21 مهر 1398
23:43
ir.i

مهندسان نشان داده اند که از نظر فنی میتوان یک کپسول ربات ریز را در داخل روده بزرگ جهت گرفتن تصاویر میکرو هدایت کرد. این دستگاه که به عنوان سونوپیل Sonopill شناخته میشود ، میتواند روزی جایگزین معاینات اندوسکوپی و کولونوسکپی که میتواند دردناک باشد قرار بگیرد.


همچنین تصاویر میکرو سونوگرافی این مزیت را دارند که قادر به شناسایی برخی از تغییرات سلول های سرطانی هستند.

بر اساس این اصل که آهن ربا ها میتوانند یکدیگر را جذب یا دفع کنند ، یک سری آهن ربا روی بازوی ربات میباشد که روی بیمار قرار میگیرد با یک آهنربا در داخل کپسول در ارتباط است و به آرامی کپسول را در روده بزرگ حرکت میدهد.
نیروی مغناطیسی مورد استفاده بی ضرر هستند و میتوانند از بافت انسان عبور کند و اتصال فیزیکی بین بازوی ربات و کپسول بر قرار میکند.

تصویر 13


هوش مصنوعی به کار رفته در این ربات تضمین میکند که کپسول بتواند به درستی در مقابل دیواره روده قرار گیرد تا از بهترین کیفیت تصاویر میکروتراسوند برخوردار باشد


پروفسور پیترو والدستری، که ریاست رباتیک و سیستم های مستقل دانشگاه لیدز را بر عهده دارد و نویسنده ارشد این مقاله است، گفت: "این تکنولوژی توانایی تغییر روش پزشکان در انجام معاینات دستگاه گوارش را دارد."
مطالعات قبلی نشان داد که میکروالکترونیک قادر به ضبط تصاویر با وضوح بالا و تجسم ضایعات کوچک در لایه های سطحی روده است و اطلاعات ارزشمندی را در مورد علائم اولیه بیماری ارائه می کند.


Sonopillیک کپسول کوچک است - با قطر mm21 و طولmm 39 ، که مهندسین می گویند می تواند کاهش یابد. کپسول دارای یک مبدل میکرو سونوگرافی، یک چراغ LED، دوربین و آهنربا است.


این پلتفرم می تواند موقعیت مکانی Sonopill را در هر زمان محلی کرده و مغناطیس رانندگی خارجی را تنظیم کند تا یک اسکن تشخیصی را در حین حفظ یک سیگنال اولتراسوند با کیفیت بالا داشته باشد. این کشف امکان تشخیص بدون درد را از طریق یک قرص میکرو اولتراسونیک در کل دستگاه گوارش به وجود می آورد. "

تصویر 14


منبع: درمان سرا


[ بازدید : 229 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ضد بیماری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]