ضد بیماری

برای مقابله با بیماری ها با ما همراه باشید...

دیابت در کمین مادران باردار

نتیجه تصویری برای دیابت بارداری

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا صائینی گفت: حدود 3 تا 5 درصد زنان باردار به ویژه در اواخر دوران بارداری، به دیابت مبتلا می‌شوند. اگرچه این نوع دیابت معمولا بعد از زایمان و با به دنیا آمدن نوزاد از بین می‌رود، ولی ممکن است در بارداری‌های بعدی دوباره ظاهر می‌شود.


وی افزود: حدود 50 درصد زنانی که طی دوران بارداری دچار دیابت می‌شوند ممکن است به طور دائمی به این بیماری مبتلا شوند. رژیم غذایی مناسب برای دیابت بارداری تقریبا مشابه رژیم‌های مناسب برای سایر انواع دیابت 1 و 2 است. رژیم غذایی مناسب برای دیابت بارداری نیز مشتمل بر یک رژیم متعادل همراه با مصرف غذاهای سالم و پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب، پرنمک و یا حاوی شکر است .

این مسئول تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از دیابت توصیه می‌کند که روزانه حداکثر 5 درصد انرژی مورد نیاز بدن از طریق قندها تامین ‌شود. مقدار توصیه شده قند و شکر مصرفی از کل موادغذایی که در طول روز مصرف می‌شود نباید بیش‌تر از 25 گرم یا 5 قاشق مرباخوری باشد .

صائینی ادامه داد: پیشگیری از دیابت دوران بارداری کاهش وزن قبل از اقدام به باردار شدن درصورتی که فرد دچار اضافه وزن باشد، ترک سیگار، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی از جمله راه‌های موثر در پیشگیری از دیابت بارداری هستند. استفاده از پنج گروه اصلی غذایی(نان و غلات، شیر و لبنیات، گوشت، تخم مرغ، حبوبات و مغزها، میوه‌ها و سبزی‌ها) و رعایت تعدل و تناسب در رژیم غذایی نیز در پیشگیری از دیابت بارداری بسیار موثر است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اصلاح عادات غذایی در دوران بارداری، اظهارکرد: کاهش مصرف چربی و روغن در برنامه غذایی شامل مصرف غذاها به صورت آب‌پز، بخارپز یا کبابی، خودداری از سرخ کردن زیاد غذا و ترجیحا تفت دادن آن‌ها با مقدار کم روغن، کاهش مصرف غذاهای سرخ شده، سوسیس، کالباس، خامه، سرشیر، چیپس و ..، خودداری از مصرف چربی های حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس از جمله روغن حیوانی، روغن نباتی جامد و نیمه جامد، کره، پیه و دنبه است .

این مسئول خاطرنشان کرد: کاهش مصرف مواد قندی شامل پرهیز از مصرف بیش از حد مواد قندی و نشاسته‌ای مانند برنج، ماکارونی، شیرینی، کیک و شکلات، کاهش مصرف قندهای ساده مانند قند، شکر، شیرینی، شکلات، نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی، کاهش مصرف نمک، پرهیز از مصرف بیش از حد غذاهای شور مانند ماهی‌ دودی، آجیل شور و انواع چیپس‌های شور، کاهش مصرف غذاهای کنسرو شده، سوسیس و کالباس، مواد غذایی بسته‌بندی شده آماده و داشتن برنامه مرتب ورزشی( پیاده‌روی تند) و هر بار مدت 30 دقیقه از دیگر اقدامات در جلوگیری از بروز دیابت است.

منبع: برنا

[ بازدید : 7 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 16 مهر 1398 ] [ 15:41 ] [ ir.i ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار ایجاد وبلاگ عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک دانلود تک آهنگ خرید ملک در ترکیه خرید آنتی ویروس خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت ثبت برند و لوگو اخذ کد اقتصادی ثبت تغییرات شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت مسئولیت محدود سوالات استخدامی اموزش و پرورش خرید آنتی ویروس نرم افزار حسابداری لیست مشاغل شیراز مجله خبری گلاسه دانلود آهنگ جدید
بستن تبلیغات [X]