دانستنی های بازسازی سینه پس از سرطان سینه

شنبه 17 مهر 1395
4:52
ir.i

سرطان سینه ، سینه
سرطان سینه بعد از درمان وارد مرحله ی دیگر می شود . زمانی که بعد از حذف سینه مسیر بازسازی سینه درپیش گرفته می شود. روشی که متاسفانه در کشور ما به آن توجه خاصی نمی شود.

سرطان سینه و نکاتی برای بازسازی سینه بعد از درمان

سرطان سینه و سوالات بسیاری در مورد آن؛ دغدغه اصلی زندگی این بیماران بازسازی و ترمیم عضو از دست رفته است و اگرچه درمان این افراد به لحاظ درمانی با موفقیت انجام می شود، اما متاسفانه در کشور ما به امر بازسازی این بافت توجه کمتری شده است.

یک متخصص جراحی پلاستیک گفت:متاسفانه در کشور ما به مساله بازسازی پستان برای بیماران کمتر توجه می شود.

امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه تشخیص و درمان سرطان پستان صورت گرفته است، اکثریت افراد مبتلا به این سرطان به موقع تحت درمان و عمل جراحی قرار می گیرند.

وی ابتلا به سرطان پستان را در میانسالان شایع تر دانست و گفت:در حال حاضر درمان این سرطان با عمل جراحی و برداشتن سینه به طور کامل یا بخشی از آن صورت می گیرد که این بیماران در نتیجه عمل جراحی حداقل بخشی از بافت پستان خود را ازدست می دهند.

سرطان سینه

نکاتی برای بازسازی سینه

اگرچه با توجه به امکانات فعلی مشکل بیماران مبتلا به سرطان پستان به لحاظ درمانی برطرف می شود، اما به دلیل اینکه این بیماران بخشی از جسم خود را در راه درمان سرطان از دست می دهند، دچار مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی، کاهش حس اعتماد به نفس و مشکلات عاطفی و خانوادگی می شوند.

این متخصص جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه ممکن است بیمار مبتلا به دلیل از دست دادن پستان از شرکت در جمع و برقراری ارتباط خودداری کند، گفت:دغدغه اصلی زندگی این بیماران بازسازی و ترمیم عضو از دست رفته است و اگرچه درمان این افراد به لحاظ درمانی با موفقیت انجام می شود، اما متاسفانه در کشور ما به امر بازسازی این بافت توجه کمتری شده است.

وی یادآور شد:انجام عمل جراحی بازسازی در زنانی که پستان خود را از دست داده اند، می تواند منجر به وضعیت روحی و روانی مناسب و تقویت حس اعتماد به نفس در آنها شود.

همچنین ایشان در خصوص روش های بازسازی بافت پستان اظهار کرد:روش های متفاوتی برای بازسازی وجود دارد که با توجه به شرایط ناحیه عمل جراحی و میزان بافت برداشته شده، برای هر بیمار یک روش انتخاب می شود.

این متخصص جراحی پلاستیک بیان کرد:در روش بازسازی سینه می توان از بافت های طبیعی خود بیمار، مواد مصنوعی (پروتز سینه) یا روش های تلفیقی و ترکیبی استفاده کرد که بستگی به شرایط بیمار و وضعیت ناحیه جراحی شده دارد.

وی گفت:مراکز درمانی و پزشکانی که اقدام به درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان می کنند، بهتر است پس از تکمیل مراحل درمانی به فکر بازسازی ناحیه مورد نظر نیز باشند. پزشکان باید بیماران را از امکان انجام عمل بازسازی مطلع کنند تا آنان از لحاظ روحی و روانی دچار اضطراب و فشار مضاعف نشوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:عمل بازسازی پستان برای تمام بیماران قابل انجام است، مگر اینکه شرایط عمومی فرد به لحاظ جسمانی، بیماری های همراه که ریسک عمل جراحی را بالا می برند، کهولت سن و عدم تمایل بیمار مانع از عمل بازسازی شود.


[ بازدید : 125 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ضد بیماری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]