“آلو خشک” و این همه خاصیت؟

پنجشنبه 20 اسفند 1394
12:02
ir.i


آلو خشک ، خواص آلو خشک

اگر دنبال یک ماده غذایی خوشمزه برای از بین بردن اشتهای زیاد و درمان تراکم استخوان به همراه مزایای دیگر هستید حتما مصرف “آلو خشک” را در سبد غذایی خود بگنجانید.

خواص اعجاب انگیز آلو خشک

اکثر ما آلو خشک را به خاطر خواص ملینی آن میشناسیم؛ اما باید گفت که این میوه خشک خواص دیگری نیز دارد.اما خواص آن فراتر از این حرف هاست. می توانید در طبخ غذاهایتان و یا به عنوان میان وعده از آلو خشک استفاده کرده و علاوه بر لذت بردن از طعم آن، از خواص یک ماده غذایی سالم و پرخاصیت نیز بهره مند شوید.خاصیت و فایده اصلی آلو خشک که ناشناخته نیز مانده است، سرشار بودن این میوه از آنتی اکسیدان هایی است که با ظاهر شدن چین و چروک روی پوست مبارزه می کنند.

فواید آلو خشک ، خواص آلو خشک ، خاصیت آلو خشک

آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن ها می شوند.

مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می دهد،آلوی خشک بدن را در برابر کاهش تراکم استخوان و خطر شکستگی ناشی از اشعه محافظت می کند.

از ساینس، بیماران سرطانی که پرتو درمانی می شوند، فضانوردان، کارمندان مراکز تصویربرداری و پرتو درمانی و قربانیان حوادثهسته ای، به دلیل قرار گرفتن در محیط مملو از پرتوهای یونیزه شده، بیشتر در معرض کاهش تراکم و شکستگی استخوان قرار دارند.


مطالعه جدید محققان دانشگاه اِی اند اِم تگزاس نشان می دهد آلوی خشک، بیان ژن (gene expression) مرتبط با شکستگی استخوان را کاهش می دهد. ژن های Nfe2l2، Rankl، Mcp1، Opg و TNF-α، با شکستگی استخوان ها مرتبط هستند و آلوی خشک بیان این ژن ها را کاهش می دهد.

آلوی خشک حاوی اجزای فعال بیولوژیکی است که با شکستگی استخوان ناشی از پرتو درمانی تداخل موثر دارد.

برخی از خواص دیگر آلو خشک :

از پیری پوست جلوگیری می کند
ملین است
سبب کاهش وزن می شود
سرشار از انرژی است
سبب کاهش کلسترول خون می شود
به هضم غذا کمک می کند
سبب کاهش فشار خون می شود

نتایج این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.

آلو خشک ، خواص بی نظیر آلو خشک


[ بازدید : 180 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ضد بیماری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]