وقتی نفس به شماره می افتد

چهارشنبه 5 اسفند 1394
10:55
ir.i

فاطمه حسینی، پزشک در گفت‌و‌گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گفت:از علائم آسم می‌توان به تنگی نفس،‌سرفه‌های خط‌آور،‌خس‌خس سینه، بیدار شدن بر اثر تنگی نفس در خواب و یا عدم توانایی در بالا رفتن از پله‌ها اشاره کرد.

این افراد در معاینه صدای ریه‌شان طبیعی و یک صدای اضافه که دراصطلاح به آن «ویز» می‌گویند شنیده می‌شود. برای تشخیص دقیق تر باید از دستگاه‌های تشخیص مانند اسپیرومتری استفاده کرد. این دستگاه به دو صورت قبل از مصرف دارو و بعد از مصرف دارو حساسیت مجاری تنفسی را می‌سنجد.

حسینی ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری دو دسته‌اند. کسانیکه به ماده‌ای خاص حساسیت دارند و کسانیکه ژنتیکی به این بیماری مبتلا هستند ممکن است در گروه اول حساسیت به دلیل گرد و غبار، دود سیگار، حشرات بسیار ریز و یا سرما باشد.

وی افزود: به طور کلی شدت آسم در طول زندگی یکسان است و حالت نوسانی ندارد مگر در حالتی که بیمار بر اثر عواملی همچون بوی عطر، حساسیت‌ به گل و آلودگی دچار حمله شود که با مراجعه به پزشک و قرار گرفتن زیر دستگاه اکسیژن حال مریض بهبود می‌یابد.

حسینی اظهار داشت: چون این بیماری ماهیت التهابی دارد برای درمان حتما باید از داروهایی مثل کورتون استفاده شود زیرا باعث می‌شود حساسیت مجاری تنفسی فرد کاهش پیدا کند درغیر این صورت بیماری به طور کامل خوب نمی‌شود . برای درمان حمله‌ی حاد نیز از اسپری‌هایی نظر سالبوتامول استفاده می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از این بیماری باید مراقب کودکانی که در سن کم نسبت به ماده‌ای آلرژی دارند باشیم و آنها را نسبت به آن ماده‌ی حساسیت‌زا مقاوم کنیم زیرا این افراد زمینه‌ی ابتلا به آسم را دارند. برای افرادی که زمینه‌ی ژنتیکی دارند درمان قطعی وجود ندارد و تنها راه این است که به کمک دارو بیماری را کنترل کنند.

[ بازدید : 169 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ضد بیماری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]